Γλώσσα

ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ 2022 - 2023

Ο ΜΥΘΟΣ ΤΗΣ ΑΜΥΓΔΑΛΙΑΣ

ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΜΕ ΤΗ ΜΕΘΟΔΟ ΡΟΝΤΑΡΙ ΤΕΧΝΙΚΗ: " ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΛΕΞΗ ΧΕΙΜΩΝΑΣ"

ΠΑΙΖΟΥΜΕ ΜΕ ΤΙΣ ΛΕΞΕΙΣ ΚΑΙ ΦΤΙΑΧΝΟΥΜΕ ΠΟΙΗΜΑΤΑ

ΟΤΑΝ ΟΙ ΟΜΠΡΕΛΕΣ ΚΑΝΟΥΝ ΤΡΕΛΕΣ - ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΝΟΥΜΕ ΤΙΣ ΟΜΠΡΕΛΕΣ ΚΑΙ ΦΤΙΑΧΝΟΥΜΕ ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ 

ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΜΕ ΤΗ ΜΕΘΟΔΟ ΡΟΝΤΑΡΙ ΤΕΧΝΙΚΗ: "ΠΕΤΡΑ ΣΤΗ ΛΙΜΝΗ"

ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ 2021 - 2022 

ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΦΤΙΑΧΝΟΥΝ ΔΙΚΑ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ 

ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΜΠΝΕΥΣΜΕΝΗ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ "Ο ΕΓΩΙΣΤΗΣ ΓΙΓΑΝΤΑΣ"

ΟΜΑΔΙΚΗ ΣΥΝΘΕΣΗ ΕΜΠΝΕΥΣΜΕΝΗ ΑΠΟ ΤΗ ΛΕΞΗ "ΧΕΙΜΩΝΑΣ"

ΣΤΟ ΔΑΣΟΣ ΤΟΝ ΧΕΙΜΩΝΑ

ΤΟ ΓΡΑΜΜΑ Α - ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ

ΟΜΑΔΙΚΗ ΣΥΝΘΕΣΗ ΕΜΠΝΕΥΣΜΕΝΗ ΑΠΟ ΤΗ ΛΕΞΗ "ΣΧΟΛΕΙΟ"

ΟΜΑΔΙΚΗ ΣΥΝΘΕΣΗ ΕΜΠΝΕΥΣΜΕΝΗ ΑΠΟ ΤΗ ΛΕΞΗ "ΕΥΤΥΧΙΑ"

   

ΟΜΑΔΙΚΗ ΣΥΝΘΕΣΗ ΕΜΠΝΕΥΣΜΕΝΗ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ  " Ο ΕΛΜΕΡ Ο ΠΑΡΔΑΛΟΣ ΕΛΕΦΑΝΤΑΣ"  ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ

ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΦΤΙΑΧΝΟΥΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΕ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΗΣ ΛΕΞΗΣ "ΠΑΤΡΙΔΑ" 

ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ 2020 - 2021

ΤΑ ΠΑΘΗ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ

ΓΛΩΣΣΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟ ΠΑΣΧΑ

ΓΡΙΦΟΙ ΠΑΣΧΑ

ΑΣ ΠΑΙΞΩ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΣΧΑΛΙΑ ΑΦΟΥ ΣΤΑΜΑΤΗΣΩ ΤΟ ΜΠΛΑ - ΜΠΛΑ 

ΠΑΙΖΟΥΜΕ ΜΕ ΤΙΣ ΣΥΛΛΑΒΕΣ "δα" ΚΑΙ "δι" 

ΜΙΑ  ΑΝΟΙΞΙΑΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ

Ο ΧΑΜΟΓΕΛΑΣΤΟΣ ΧΙΟΝΑΝΘΡΩΠΟΣ

ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΟ ΓΡΑΜΜΑ Χχ

Ο ΚΥΡΙΟΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ

ΤΑ ΘΕΟΦΑΝΕΙΑ

ΕΘΙΜΑ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑΣ

Η ΓΕΝΝΗΣΗ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ

ΕΛΑΤΕ ΝΑ ΖΗΣΟΥΜΕ ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ - Η ΓΕΝΝΗΣΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ

ΕΘΙΜΑ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ

 

ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ - ΤΡΑΓΟΥΔΙ

Το δέντρο των Χριστουγέννων - Δραστηριότητες

ΧΙΟΝΙΖΕΙ - ΠΑΡΑΜΥΘΙ

Χιονίζει - Δραστηριότητες 

ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟ ΓΡΑΜΜΑ Χχ 

Α -  μέρος

Β -  μέρος

ΤΙ ΘΑ ΗΤΑΝ ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΧΩΡΙΣ ΑΓΑΠΗ

Τι θα ήταν τα Χριστούγεννα χωρίς αγάπη - Δραστηριότητες

ΤΟ ΓΚΟΥΦΑΛΟ

Γκούφαλο - Δραστηριότητες

Η ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΜΑΜΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ 

 

ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΟ ΓΡΑΜΜΑ   Κκ  ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΤΟΝ ΚΡΟΚΟΔΕΙΛΟ 

 

ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΠΡΟΓΡΑΦΗΣ

 

ΠΑΡΑΜΥΘΙ: « Ο ΜΙΚΡΟΣ ΠΡΙΓΚΙΠΑΣ »
Σας προτείνουμε να διαβάσετε στα παιδιά  ένα βιβλίο που έχει αγαπηθεί από μικρούς και μεγάλους, αυτό είναι ο 'Μικρός Πρίγκιπας' του Antoine de Saint-Exupéry. Ο φανταστικός αυτός Πρίγκιπας ήταν, είναι και θα είναι, το μικρό παιδί που κρύβουμε όλοι μέσα μας· αυτό που κάνει τις πιο σωστές ερωτήσεις, βλέπει τον κόσμο με τελείως διαφορετικό τρόπο και δεν φοβάται να πει στους ενήλικες σκληρές αλήθειες!
5 βασικά πράγματα που μας έμαθε ο ‘Μικρός Πρίγκιπας:
1.Να μην καταπιέζεις τα συναισθήματά σου
2.Να μην ξεχνάς να απολαμβάνεις τη ζωή
3.Να μην φοβάσαι το διαφορετικό γιατί μπορεί να σε μάθει κάτι
4.Να εκτιμάς όσα έχεις στη ζωή
5.Καμιά φορά πρέπει να αφήνεις ελεύθερους να φύγουν αυτούς που αγαπάς.
Μέσα από το αυθεντικό βιβλίο περιέχονται και κάποιες ατάκες που αποτυπώνουν βασικά νοήματα της ζωής, τις οποίες μπορείτε να συζητήσετε με τα παιδιά σας:
- «Δεν βλέπεις καθαρά παρά μόνον με την καρδιά. Η ουσία είναι αόρατη στα μάτια»
- «Είσαι υπεύθυνος για πάντα, γι' αυτό που έχεις εξημερώσει"
- "Ο χρόνος που πέρασες με το τριαντάφυλλό σου είναι αυτό που το κάνει ξεχωριστό για σένα".

Προτεινόμενες  δραστηριότητες:

1. Αφού ακούσετε ή διαβάσετε την ιστορία, συζητήστε με τα παιδιά για το περιεχόμενο, τους ήρωες, το νόημα, τις αξίες που προκύπτουν μέσα από την περιπέτεια του μικρού πρίγκιπα.
2. Ο Μικρός Πρίγκιπας στον πλανήτη του ένιωθε χαρά ή λύπη;
- Αφήστε τα παιδιά να εκφράσουν τα συναισθήματά του ήρωα μπαίνοντας στη θέση του κάθε φορά που περνούσε από ένα πλανήτη (χαρά, λύπη, θυμό, φόβο).
- Πάρτε 1 χαρτί Α4 και χωρίστε το  σε 2 ίσα μέρη. Δώστε χρώματα στα παιδιά και αφήστε τα να ζωγραφίσουν σε κάθε πλευρά τον πρίγκιπα με τους 2 πραγματικούς φίλους που έχει αποκτήσει (τριαντάφυλλο, αλεπού) .
3. Ρωτήστε τους ποιον θα ήθελαν αυτοί για φίλο τους και γιατί;
4. Ποιο δρόμο θα διαλέξει ο μικρός Πρίγκιπας για να φτάσει κοντά στο αγαπημένο του τριαντάφυλλο; Δείξε με το δάκτυλο σου τον σωστό δρόμο!

Τραγούδι για τον « Μικρό Πρίγκιπα » - Μάριος Φραγκούλης. 

 

Μοτίβο:

Ζωγράφισε 4 πεταλούδες και σχημάτισε κάθετες γραμμές πάνω στα φτερά τους όπως το παράδειγμα:

Χρησιμοποίησε τα 2 αγαπημένα σου χρώματα για να διακοσμήσεις με μοτίβο τα φτερά της πεταλούδας!!!!
ΠΡΟΣΟΧΗ!!
Οι πεταλούδες πρέπει να είναι διαφορετικές μεταξύ τους. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να φτιάξεις 4 διαφορετικά μοτίβα με τα 2 χρώματα που διάλεξες!!!

Παρακολούθησε το παραμύθι "Νάντια η Κάμπια"   και απάντησε τις πιο κάτω ερωτήσεις:

ΝΑ ΑΚΟΜΑ ΜΙΑ ΙΔΕΑ!!!
Ζωγράφισε σε μία κόλλα τη Νάντια. Γράψε στο πάνω μέρος της κόλλας το τίτλο του παραμυθιού και στο κάτω μέρος το όνομά σου.
Τέλος φτιάξε ένα όμορφο περίγραμμα!!!!

Πιο κάτω φαίνονται τα στάδια της ζωής μια πεταλούδας σε λανθασμένη σειρά.
1. Χώρισε την κόλλα σου σε 4 μέρη όπως φαίνεται κάτω στις εικόνες.
2. Τώρα ζωγράφισε τα στάδια ζωής της πεταλούδας στη σωστή σειρά.
3. Βάλε αριθμό στο κάθε στάδιο (1,2,3,4)
4. Γράψε τη σωστή λέξη κάτω από κάθε εικόνα και διάβασε.

Παρακολούθησε το βιντεάκι και απάντησε τις πιο κάτω ερωτήσεις:
• Πόσα πόδια έχουν τα έντομα;
• Σε πόσα μέρη είναι χωρισμένο το σώμα τους;
• Μπορείς να ονομάσεις τα μέρη του σώματος των εντόμων;
• Έχουν όλα τα έντομα φτερά;
• Ονόμασε ένα έντομο το οποίο δεν έχει φτερά.
• Σε τι χρησιμεύουν οι κεραίες των εντόμων;
• Ποιο είναι το πιο πολύχρωμο έντομο;
• Ποιος είναι ο κύκλος ζωής της πεταλούδας;
• Πώς μαζεύει ενέργεια η πεταλούδα για να πετάει ;

Φυλλάδια εργασίας με θέμα: " Άνοιξη - έντομα":

https://nip-empa-paf.schools.ac.cy/data/uploads/glossa/anoixe-entoma-pulla-ergasias.docx

Διαβάζω στο παιδί μου ένα παραμύθι που έχω στο σπίτι.  Στη συνέχεια χωρίζω μία κόλλα Α4 σε 3 μέρη, όπως δείχνει η εικόνα.  Του ζητώ να ζωγραφίσει την ιστορία χωρίς να έχει μπροστά του το παραμύθι. 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

25 Μαρτίου 1821

Σήμερα, 25 Μαρτίου, κανονικά θα κάναμε ενδοσχολικη γιορτή στο σχολείο. θα θέλαμε να αφιερώσετε λίγο χρόνο για να πείτε στα παιδιά τι γιορτάζουμε σήμερα. Οι πιο κάτω εικόνες είναι ζωγραφικοί πίνακες εμπνευσμένοι από την επανάσταση του 1821. Παρακαλώ πείτε τους την ιστορία διαβάζοντας τις λεζάντες ή τα σχόλια που παραθέτονται με τις εικόνες. Ακολούθως ρωτήστε τα παιδιά για τις ερωτήσεις.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Στον πόλεμο δεν πολεμούν μόνο οι άντρες αλλά και οι γυναίκες. Γνωστές ηρωίδες ήταν η Μαντώ Μαυρογένους και η Μπουμπουλίνα.

Η σημαία της Ελλάδας έχει 9 γραμμές.5 μπλε και 4 άσπρες. Οι 9 γραμμές δεν είναι τυχαίες αλλά συμβολίζουν τις συλλαβές της φράσης "ελευθερία ή θάνατος".

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Εκτός όμως από Εθνική γιορτή, είναι και Θρησκευτική.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Φτιάξτε ένα κολάζ για το 1821 με ότι υλικά έχετε στο σπίτι.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Βρες το διαφορετικό

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Χρωματίζω:

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------------------

Βρίσκω τις 7 διαφορές στη εικόνα και τις δείχνω στους γονείς μου.  Ονομάζω τα ζώα της ζούγκλας. Ζωγραφίζω ποιο ζωάκι της ζούγκλας θα ήθελα να είμαι και εξηγώ προφορικά γιατί.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Πρώτη Απριλίου σήμερα, γιορτάζουμε τον απελευθερωτικό αγώνα του 1955-59.  Θα ήταν καλό να μιλήσετε στα παιδιά σας για την πρώτη Απριλίου.  Στη συνέχεια ζητήστε τους να ζωγραφίσουν τη σημαία της Κύπρου, προσπαθώντας να κάνουν μόνοι τους το σχήμα.  Βάλτε την σε καλαμάκι και κάντε παρέλαση ακούγοντας επετειακά τραγούδια. Σε άλλη κόλλα μπορείτε να τους γράψετε τις λέξεις: Κύπρος, Ειρήνη, Ελευθερία και να τις αντιγράψουν. Από κάτω μπορούν να ζωγραφίσουν μία εικόνα με παιδιά που είναι χαρούμενα γιατί υπάρχει ειρήνη στον κόσμο!  

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Παρακολουθώ το βίντεάκι "Η αχτένιστη Αγελάδα".  Ακολούθως:

• λέω λέξεις που αρχίζουν από Α,α και τις οποίες άκουσα στην ιστορία. 

• Στην συνέχεια λέω λέξεις που αρχίζουν από Α,α αλλά δεν ήταν στην ιστορία. 

• Ψάχνω στο σπίτι και στα παιχνίδια μου  να βρω αντικείμενα από Α.

• Οι γονείς μου γράφουν το Α στη μέση της κόλλας και το μεταμορφώνω εικαστικά (το μετατρέπω σε κάτι άλλο).

• Τέλος ζωγραφίζω 3 αντικείμενα που αρχίζουν από Α,α και γράφω το Α,α από κάτω.

https://www.youtube.com/watch?v=d60yvZ0FU5s

------------------------------------------------------------------------------------------------

Τι παράξενο υπάρχει στις εικόνες; Προσπαθείστε να το εντοπίσετε μαζί με τα παιδιά σας και να σας πουν γιατί είναι παράξενο και πως θα έπρεπε κανονικά να ήταν.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Μέσα από τη μαγειρική τα παιδιά δεν φτιάχνουν απλά γλυκά ή αλμυρά. Διασκεδάζουν, συνεργάζονται, εκτελούν συνταγές, ακολουθούν οδηγίες, μετρούν ποσότητες. Ορίστε κάποιες συνταγές για να περάσετε δημιουργικά τη μέρα σας.

https://nip-empa-paf.schools.ac.cy/data/uploads/glossa/new-document2_94867791764252904578.pdf

https://nip-empa-paf.schools.ac.cy/data/uploads/glossa/new-document2_62135280926542671111.pdf

https://nip-empa-paf.schools.ac.cy/data/uploads/glossa/new-document2_104010534705189963086.pdf

https://nip-empa-paf.schools.ac.cy/data/uploads/glossa/new-document22579365183361465431.pdf

https://nip-empa-paf.schools.ac.cy/data/uploads/glossa/new-document28486655263138652754.pdf

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------