Μαθηματικά

ΠΑΣΧΑΛΙΝΗ ΣΥΝΤΑΓΗ

ΠΑΧΝΙΔΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ

ΤΟ ΧΡΩΜΑ ΤΗΣ ΜΑΓΙΣΣΑΣ

ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΓΙΑ ΤΟ 8

ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΓΙΑ ΤΟ 7 

ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΓΙΑ ΤΟ 6

ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΓΙΑ ΤΟ 5

ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΓΙΑ ΤΟ 4

ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΓΙΑ ΤΟ 3

ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΓΙΑ ΤΟ 1 ΚΑΙ ΤΟ 2 

ΜΑΘΑΙΝΩ ΝΑ ΜΕΤΡΩ

ΧΕΙΜΩΝΙΑΤΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ

ΒΟΗΘΟΣ ΤΟΥ ΑΗ ΒΑΣΙΛΗ

ΠΟΣΑ ΕΙΝΑΙ; Μετράμε και επιλέγουμε τον σωστό αριθμό

Παίζουμε  με τα σχήματα

Δραστηριότητες με  τους αριθμούς μέχρι  και το 5

Δραστηριότητα 1:                                                                                     

- πάρτε 5 πιάτα χάρτινα (αν δεν έχετε, φτιάξτε 5 κύκλους) και χωρίστε το κάθε ένα στα 4 κομμάτια
- στο 1ο κομμάτι βοηθήστε το παιδί να γράψει τον αριθμό 1, στο 2ο κομμάτι να φτιάξει 1 γραμμή, στο 3ο κομμάτι να ζωγραφίσει 1 βούλα και στο 4ο ένα σχήμα που του αρέσει
- στη συνέχεια κόψετε το πιάτο στα 4 κομμάτια
- κάντε το αντίστοιχο και για τα υπόλοιπα πιάτα με τους αριθμούς 2,3,4 και 5
- ανακατέψτε τα κομμάτια και βάλτε το παιδί να τα ταιριάξει σαν παζλ

         

Δραστηριότητα 2:

- διάλεξε το χρώμα που ταιριάζει στα μανταλάκια
- πάρε τόσα μανταλάκια όσες είναι και οι βούλες για να τα ενώσεις

   

Δραστηριότητα 3:                                                                                

- πάρτε 1 χαρτί Α4 και χωρίστε σε 6 στήλες.
- βοηθήστε το παιδί να γράψει τους αριθμούς από το 0 μέχρι το 5 στο κάτω μέρος των στηλών
- το παιδί σχηματίζει την αριθμογραμμή με χαρτάκια ώστε να φαίνεται σαν σκάλα

            

Δραστηριότητα 4: 

- πάρε ένα κουτί και κάντε το να μοιάζει με ζάρι, βάζοντας το παιδί να σχηματίσει βούλες από το 1 μέχρι το 6 στην κάθε πλευρά του κουτιού
- πάρτε ένα κομμάτι χαρτί και βοηθήστε το παιδί να γράψει τους αριθμούς από το 1 μέχρι το 6
- κάθε φορά που ρίχνει το ζάρι το παιδί θα πρέπει να σβήνει τον αντίστοιχο αριθμό που έφερε

               

Καταμέτρηση: 

Πάνω σε πλαστελίνη ή ζυμαράκι, τοποθετήστε 5 ξυλάκια από σουβλάκια ή καλαμάκια. Σε ένα μπολ ρίξτε μακαρόνια Rigatoni. Ζητήστε από τα παιδιά να προσθέτουν κάθε φορά σε κάθε ξυλάκι μακαρόνια μέχρι να φτάσουν τον αριθμό 5.

Μαθηματική άσκηση:

Ο αέρας έχει πάρει τις βούλες από τα φτερά της φίλης μου. Μπορείς σε παρακαλώ να τη βοηθήσεις να τις τοποθετήσει πίσω στα φτερά της; Υπάρχει όμως ένα πρόβλημα! Η φίλη μου δεν θυμάται πόσες βούλες είχε στο κάθε της φτερό. Βρες σε παρακαλώ όλες τις πιθανές λύσεις!
1. Ζωγράφισε σε μία κόλλα 8 πεταλούδες.
2. Ζωγράφισε μόνο 7 βούλες για να διακοσμήσεις και τα 2 της φτερά.
3. Οι συνδυασμοί που θα βρεις πρέπει να είναι διαφορετικοί για κάθε πεταλούδα.
4. Υπάρχουν 8 διαφορετικοί τρόποι.
ΓΙΑ ΝΑ ΔΟΥΜΕ!!!
ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΤΟΥΣ ΑΝΑΚΑΛΥΨΕΙΣ ΟΛΟΥΣ;

Φυλλάδια εργασίας με τους αριθμούς 1 - 5: 

https://nip-empa-paf.schools.ac.cy/data/uploads/mathymatika/aritms_1b.pdf

https://nip-empa-paf.schools.ac.cy/data/uploads/mathymatika/aritms2.pdf

https://nip-empa-paf.schools.ac.cy/data/uploads/mathymatika/aritms3.pdf

https://nip-empa-paf.schools.ac.cy/data/uploads/mathymatika/aritms4.pdf

https://nip-empa-paf.schools.ac.cy/data/uploads/mathymatika/aritms5.pdf

Φιδάκι:

Φτιάχνω το πιο κάτω φιδάκι  σε χαρτί Α4, θα χρειαστώ ένα ζάρι (μπορώ να πάρω από άλλα επιτραπέζια παιχνίδια που έχω, αν δεν έχω ζάρι τότε γράφω τους αριθμούς από το 1-6 σε χαρτάκια, τα διπλώνω και τα βάζω σε ένα κουπάκι, τραβούμε με τη σειρά χαρτάκι και τα βάζουμε πάλι πίσω) και δύο μικρά αντικείμενα ή πετρούλες για πιόνια. Ποιος θα φτάσει πρώτος στην κεφαλή του φιδιού; Αν το πιόνι μου σταματήσει στην άκρη της σκάλας ανεβαίνω στην κορυφή της.  Αν σταματήσει στο κεφάλι ενός φιδιού κατεβαίνω στο τέλος του φιδιού. Καλή επιτυχία παιδιά!

Δημιουργώ σε ένα χαρτί μια αριθμητική γραμμή, (βλέπε παράδειγμα)
Στη συνέχεια παίρνω ένα μικρό αντικείμενο ή μια πετρούλα.
Ζητώ από το παιδί να:
1. Βάλει την πετρούλα στον αριθμο 6
2. Να προχωρήσει 2 βήματα μπροστά.  Σε ποιο αριθμό βρίσκεται τώρα;
3. Να πάει 3 βήματα πίσω.  Σε ποιο αριθμό βρίσκεται τώρα;
4. Να προχωρήσει όσα βήματα χρειάζονται για να φτάσει στο 10.
5. Φεύγω την πετρούλα από την αριθμητική γραμμή.
6. Βάζω την πετρούλα στον αριθμό που είναι μεγαλύτερος από το 2 αλλά μικρότερος από το 4.
7. Φεύγω την πετρούλα.
8. Βάζω την πετρούλα στον αιθμό που είναι μικρότερος από 7 αλλά μεγαλύτερος από το 5.
9. Ζητώ από το παιδί να μου δώσει αυτός οδηγίες για το που να βάλω την πετρούλα μου.


Σκέφτομαι έναν αριθμο:
Λέω στο παιδί ότι θα του πω κάποιες οδηγίες για να καταλάβει ποιον αριθμό έχω στο μυαλό μου.
• Σκέφτομαι έναν αριθμό που είναι όσα τα πόδια της κότας (2)
• Σκέφτομαι έναν αριθμό που είναι όσα τα πόδια της αγελάδας (4)
• Σκέφτομαι έναν αριθμό που είναι όσα τα πλοκάμια του χταποδιού (8)
• Σκεφτομαι έναν αριθμό που είναι όσα τα πόδια του ανθρώπου + 1 (3)
• Σκέφτομαι έναν αρθμό που είναι όσα τα μάτια 2 κουκουβάγιων.

Σκέφτομαι έναν αριθμό που είναι όσα τα χέρια 3 ανθρώπων.

• Ζητώ από το παιδί να σκεφτεί αυτό έναν αριθμό και να μου δώσει οδηγίες.

 

Βγείτε στον κήπο και κόψτε με το παιδί σας 6 μαργαρίτες ή λουλούδια. Αν δεν θέλετε να κόψετε λουλούδια ή αν δεν έχετε κήπο, πάρτε 6 καλαμάκια και κάντε ψεύτικα λουλουδακια. Πάρτε 2 μικρά βάζα ή μπουκάλες και πείτε στο παιδί να σκεφτεί τρόπους για να βάλει τα 6 λουλούδια στα δύο βάζα. Ζητήστε από το παιδί να σημειώσει στο χαρτί τις λύσεις του για να τις μοραστεί με τη δασκάλα του χρησιμοποιώντας το ακόλουθο φύλλο εργασίας. (Γονείς: οι λύσεις που πρέπει να βρουν είναι εφτά =2+4, 4+2, 3+3,0+6,6+0,5+1,1+5).

Καταγραφή
Δίνω στο πιαδί μου 10 κουταλάκια, 3 πιρούνια, 5 κουτάλια, 6 πιρουνάκια, 3 μαχαίρια, 1 κουτάλα.  Τα βάζω ανακατεμένα στο τραπέζι και του ζητώ να τα ομαδοποιήσει.  Στη συνέχεια κάνω  πάνω σε μία κόλλα το πιο κάτω πίνακα. Το παιδί πρέπει να ζωγραφίσει σε κάθε στήλη τόσα κουτάκια όσα είναι και τα αντικείμενα που ομαδοποίησε.  Π.χ. Στα 10 κουταλάκια πρέπει να ζωγραφίσει 10 κουτάκια.  Καλό είναι το παιδί να ζωγραφίσει την κάθε στήλη με διαφορετικό χρώμα. Τέλος ρωτώ το παιδί ερωτήσεις όπως:
1. Ποια στήλη έχει τα περισσότερα αντικείμενα;
2. Ποια στήλη έχει τα λίγότερα αντικείμενα;
3. Πόσα περισσότερα είναι τα κουτάλια από τα μαχαίρια;
4. Ποιες στήλες έχουν ίσα αντικείμενα;

Ζωγραφίστε αυγά και βάλτε τους αριθμούς. Μπορείτε να κάνετε προσθέσειςκαι αφαιρέσεις με τα παιδιά, καθώςκαι αντιστοιχήσεις. Να τοποθετήσουν πάνω στο αυγό όσα αντικέιμενα λέει ο αριθμός, να ενώσουν αυγά,κ.λ.π.